detranssibiriemetjwenwendy.reismee.nl

trekking langs het Baikalmeer

Even een korte updat na een 3daagse wandeling langs het Baikalmeer en heel wat spierpijn verder!!!!!Maar zeker wel een hele hele hele mooie ervaring rijker!

Goed we hebben dus 3 dagen lang langs het Baikalmeer gewandeld/geklomen.We hadden twee gidsen bij ons die het een en ander uitlegde en ons de weg wezen. onderweg verbleven we in hele simpele blokhutjes. Het zou eerst in tentjes zijn maar dat hebben we om laten boeken aangezien het s'nachts onder nul was.......

echt beschrijven wat we allemaal gezien hebben is moeilijk. Zou mooi!! De foto's zullen een ondruk moeten geven.

De eerste dag hebben we 20 km gelopen over bergjes, kiezenstranden en bossen. Was soms wel even doorbijten vanwege de toch wel zware rugzak op je rug. Maar de rust en de wind van de natuur deden dat al gauw vergeten.

De tweede dag hebben we 15 km geklomen!!! Het uitzicht........Prachtig. omdat we volgens de gidsen snel liepen konden we op de top van rosten waar we eerst een gevaarlijke klimroute voor moesten doorstaan waarbij waarschuwingsborden bij stonden konden we langer genieten van het uitzicht en de rust en stilte..... You can feel the energie of the lake zei de gids en dat was inderdaad zou

de laatste dag was weer 18 km en een zware klimtocht. Vooral de laatste twee uur was voornamlijk steil omhoog. even doorbijten dus maar we hebben het gehaald en zijn nu terug in Irkuts. we gaan zou slapen want over 5 uurtjes worden we alweer opgehaald om de trein te nemen richtint mongolie.

voor nu een groet van twee vermoeide mensen met een super gave en mooie ervaring rijker!!!

check te foto's om een indruk te krijgen van de mooie dagen die we hebben gehad.

groetjes

jw en wendy

Kari

Pffff.... Al die kilometers met die zware tas op je rug... Ik word al moe alleen al bij de gedachte! Maar ziet er echt super gaaf uit allemaal!!! Dat hebben jullie al weer mooi meegemaakt!!! Xxx

Marjo

Wat een bikkels zijn jullie......!!!Geweldig wat jullie beleven!
Goede reis verder en tot het volgende blog.
Groetjes van Marjo

Kimberley en Jim

Sonja bakker is dus niet nodig, jullie hebben je eigen 80 van de langstraat gelopen!
Leuk dat jullie de tijd hebben om de verhalen op te schrijven... IS het daar nog zo koud?
Groetjes
Kimberley en Jim

OPA EN OMA VERSTRAATE

HALLO JW EN WENDY ALLEMACHTIG WAT EEN ENERCI HEBBEN JULLIE EN WAT EEN BELVING WAT ZULLEN JULLIE GENIETEN MAAR RUST WEL OP TIJD HOOR ALS JE TIJD HEBT GEWOON DOOR GAAN GROETJES OPA EN OMA DOEI EEN GOED VERSLAG HOOR DOEI XXXXX OPA E OMA

Marion

Hey Wendy en Willem, wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken!! Echt een hele belevenis zo, maar echt super gaaf! Veel plezier nog de komende weken en we zien het volgende verslag wel weer verschijnen! Groetjes van ons allemaal!!

Marleen en Alex

Ha Wen en JW

Wat ziet het er allemaal toch gaaf uit!
Geniet er lekker van met zijn tweetjes..

Ineke en Karel

Het moet heel indrukwekkend zijn wat jullie mee maken. Gelukkig heb je deze reisverslagen, anders kun je het allemaal niet onthouden. Het valt nog mee dat je op internet kon voor de berichten. Veel plezier nog verder. Wij vertrekken morgen naar de zon, andere kant van Europa.
Gr. Ineke

Tiara Tours