detranssibiriemetjwenwendy.reismee.nl

De start is gemaakt

Hallo allemaal

Een aantal weken geleden hebben we een droom die we al heel lang hebben, vastgelegd. We gaan namelijk opwoensdag8 september met het vliegtuig naar Moskou om vandaaruit met de trein naar Beijing te vertrekken.Dit is een afstand van 7865 km!!

Natuurlijk maken we tijdens deze treinreis wel een aantal tussenstops. Na 3 dagen in de trein maken weonze eerste stop.Die is inIrkuts waar we een aantal dagen een trekking zullen doen rond het Baikalmeer. Even lekker de benen strekken na zoveel dagen in de trein.

Daarna zullen we weer op de trein stappen en reizen we door naar Mongolie waar we zullen uitstappen in Ulaan Bataar om daar een week lang door de wilde Gobiwoestijn te reizen en te logeren bij Nomadenfamilies.

Als dit avontuur er weer opzit reizen we doornaar Datong onze laatste stop net voor de grote stad Beijing. In Datong zullen we een aantal Klooster bezichtigen waaronder het indrukwekkende HangendeKlooster.

En dan is het tijd om nog één keer de trein in te duiken voor we onzeeindbestemming namelijkBeijng bereiken!!!De planning is om 5 dagenin deze mooie stad alle bezienswaardighedenmet de fiets of taxi te gaanbezichtigen met als klap op de vuurpijl natuurlijk een wandeling op de inmensgrote Chineese Muur!!

Aan het eind van de 5 dagen zullen we je gelooft het of niet weer in de trein stappen voor een nieuw avontuur. Namelijk de Trans Himalaya. Met de trein van Beijing naar Lhasa en vervolgens na een stop van een aantal dagen door naar Kathmandu (nepal). We zullen hier ondermeer het Mount everest Basecampbezoeken met een overnachting.

Daarna zal onze reis echt op het eindpunt zijn en zullen we op dindag 19 okotber via Delhi terugvliegen naar Nederand!!

Kortom er staat een heel avontuur voor de deur waarvan de eerste stappen gezet zijn. We zullen nu alle voorbereidingen al gaan doen zoals het aanvragen van de vele visums, inentingen ect. We hebben er beide ontzetten veel zinin en hopen jullie daar waar mogelijk is( want tja midden inde woestijn zullen we geen internet hebben) zoveel mogelijk mee te geven tijdens onze reis als deze van start gaat!!

liefs Jan-Willem & Wendy

Monique

Heel veel plezier met de voorbereidingen tot het straks eindelijk zover is om deze mooie reis te gaan maken!!

Marleen

Whoei dat wordt toffff!!!! :D

Kari

Klinkt helemaal geweldig!!!! Geniet lekker van de voorpret, want het is zo voorbij!!
X Kari

Kimberley

Heey zus en jw,
Wat een leuke website,... Ik denk dat ik hem wat vaker ga bekijken als er ook iets op komt van de reis zelf;... dan zal ik af en toe een reactie plaatsen met het nieuws dat ik je huisje aan het slopen ben!!! hahah ...
Groetjes,
Je zusje

Kimberley

Hey zus en jw,
De nieuwe opmaak is erg mooi!!!!
Nog 1 weekendje en dan is het zover
hopelijk kun je tijdens de reis ook veel plaatsen op deze website zodat we weten waar je bent
Groetjes
Kimberley en jim

Nicole en Maarten

Hallo!!
Wat een stoere reis gaan jullie maken! En wie weet zien we jullie wel in Ulaan Bataar. Wij gaan in ieder geval twee dagen in de hoofdstad mee met een excursie van Tiara tours dus je weet maar nooit! Zou wel leuk zijn!

Goede reis in ieder geval en heel veel plezier gewenst!

Groetjes

Nicole en Maarten

chantal

We wensen jullie een hele fijne vakantie en heelveel plezier daar veel liefs colin chantal en dikke knuffel en kus van jayden

de 5 schimmeltjes

hoi wendy en jw
ik vandaag jullie verslag gelezen van de laatste dagen gelezen.
wat maken jullie toch een hoop dingen mee.
kunnen jullie het allemaal wel bevatten wat je meemaakt.
ben benieuwd wat jullie nog meer tewachten staat
dat met stokjes eten begin ik maar nie aan heb net een bord rijst op met een lepel.
gaat lekker vlug hahaha
groetjes en tot horens
hier gaat alls verder wel goed wij maken niet zulke spannende dingen mee als jullie.

Tiara Tours