detranssibiriemetjwenwendy.reismee.nl

verslag vanuit Moskou

hallo allemaal

gister om 10.15 (een kwartiertje vertraging) zijn we opgestegen vanaf schiphol Amsterdam en na een korte vlucht van 2 uur en 55 minuten en een hele snele daling ( auauau me oren) komen we aan op vliegveld Moskou Noord. Even de bekende papieren invullen en langs de douane. Dan staat Dimitri ons op te wachten en brengt ons ' even' naar het Hotel een afstand van46 km waar we ongeveer een uur over gedaan hebben aangezien er 15 miljoen mensen in Moskou wonen en blijkt ook bijna allemaal met de auto gaan.

Maar goed even inchecken, wat regeltjes waar we op moeten letten en ja!! Onze treintickets. Spannend hoor. De kamer is voor low budget trouwens prima. ieder een eigen bed dat goed veert hihi en een prima badkamer. Het is hier in Moskou twee uur later en dat komt prima uit want we hebben ontzettend honger en de tijd hier was 18.00 prima eettijd dus. Even het gebouw zoeken waar we kunnen eten en dan.......... bestellen met een Russische kaart..........gelukkig staat er ook in het Engels onder wat het is. Prima maaltijd en daarna lekker naar bed gegaan.

vanmorgen vroeg op. Even een ontbijtje dat redelijk was en dan worden we opgehaald door Helena een heeeeeeel lief vrouwtje rond de 50 die onze gids voor vandaag is. Op z'n 5 minuten lopen van ons hotel is het metrostation waarmee we naar het centrum vertrekken. Tjee wat een drukte maar ja wat wil je midden in de spits. als we buiten uitstappen zien we gelijk hoe druk het is midden door de stad lopen autobanen van 5 tot 7 banen breed en de auto's rijden volle vaart langs je heen. via tunnels onder de grond ' overstekken' dus. Maar goed wat hebben we vandaag allemaal gezien. Heel heel erg veel. het eerste waar we tegenaan liepen was de Basiliuskathedraal. Wat een indrukwekkend gebouw zeg met al zijn kleuren en vormen. als we verder lopen komen we op het rode plein en verwacht niet dat deze rood is nee rood betekend in rusland mooi dus het mooie plein. inposante gebouwen te zien. Erg mooi. we lopen verder door de alexandertuinen waar de eeuwig vlam brand waamee de soldaten die gesneuveld zijn in de tweede wereldoorlog worden herdacht. deze vlam wordt bewaakt door twee soldaten die 1 uur lang niet mogen bewegen. het zal je beroep maar zijn niets voor wendy in ieder geval. Tijdens de wandeling even ons Rusisch geoefend valt nog niet mee maar met wat ezelbruggetjes gaat het prima.

vervolgens zijn we verder gewandeld naar als ik het goed heb de Christus verlosserscathedraal. Een waar paleis van buiten maar zeker van binnen. helaas mochten we geen foto's maken. Daarna naar de arbatstraat gewandeld. even lekker geshopt en gegeten en daarna op pad geweest naar kunst onder de grond. een aantal metrohaltes gezocht met ware kunstwerken. tot slot een boottocht gemaakt. De wind maakte het erg fris maar wat je te zien kreeg woog zwaarder.

Daarna afscheid genomen van onze gids Helena en verder op pad geweest. We wilde het Kremlin bezoeken maar helaas dicht op donderdag. Morgenochtend voor we in de trein stappen nog even proberen. Dus foto's daarvn houden jullie nog tegoed.Dan maar met de Metro naar het Platform waar we een mooi panormauitzicht hadden over de stad. de metrotocht ernaartoe was al een avontuur op zicht maar we zijn er gekomen.

Morgenmiddag stappen we op de trein naar Irkuts deze reis duurt 3,5 dagen en we weten niet of we daar op het internet kunnen. we zullen het proberen

voor nu tot de volgende keer

Liefs J-w en Wendy

En dan is het zover!!!!!

Tja ongeveer een half jaar geleden hebben we de reis al geboekt en dan begin je toch al met aftellen en dat duurt lang............

Toch is het morgen zover. Om 10.00 vliegen we naar Moskou. Al twee dagen zijn we druk bezig onze tas inte pakken en tja dat valt niet mee vooral voor wendy niet want alles moet in 1 tas en dat voor 7 weken. Na een poging of 5 zit dan toch alles in de tas en kan hij dicht. Nog even wat laatste spulletjes gekocht als noodels, boeken en andere dingen die van belang zijn.

Vanavond begint voor ons de vakantie al een beetje want we slapen lekker dichtbij schiphol in een hotelzodat we morgen rustig op ons gemak kunnen doen.

We proberen jullie via deze site zoveel mogelijk op de hoogte te houden van onze reis, avonturen en als het even lukt zullen er ook wat foto's op komen te staan.

Voor nu kunnenwe alleen maar zeggen tot over 6 weekjes!!!!

De start is gemaakt

Hallo allemaal

Een aantal weken geleden hebben we een droom die we al heel lang hebben, vastgelegd. We gaan namelijk opwoensdag8 september met het vliegtuig naar Moskou om vandaaruit met de trein naar Beijing te vertrekken.Dit is een afstand van 7865 km!!

Natuurlijk maken we tijdens deze treinreis wel een aantal tussenstops. Na 3 dagen in de trein maken weonze eerste stop.Die is inIrkuts waar we een aantal dagen een trekking zullen doen rond het Baikalmeer. Even lekker de benen strekken na zoveel dagen in de trein.

Daarna zullen we weer op de trein stappen en reizen we door naar Mongolie waar we zullen uitstappen in Ulaan Bataar om daar een week lang door de wilde Gobiwoestijn te reizen en te logeren bij Nomadenfamilies.

Als dit avontuur er weer opzit reizen we doornaar Datong onze laatste stop net voor de grote stad Beijing. In Datong zullen we een aantal Klooster bezichtigen waaronder het indrukwekkende HangendeKlooster.

En dan is het tijd om nog één keer de trein in te duiken voor we onzeeindbestemming namelijkBeijng bereiken!!!De planning is om 5 dagenin deze mooie stad alle bezienswaardighedenmet de fiets of taxi te gaanbezichtigen met als klap op de vuurpijl natuurlijk een wandeling op de inmensgrote Chineese Muur!!

Aan het eind van de 5 dagen zullen we je gelooft het of niet weer in de trein stappen voor een nieuw avontuur. Namelijk de Trans Himalaya. Met de trein van Beijing naar Lhasa en vervolgens na een stop van een aantal dagen door naar Kathmandu (nepal). We zullen hier ondermeer het Mount everest Basecampbezoeken met een overnachting.

Daarna zal onze reis echt op het eindpunt zijn en zullen we op dindag 19 okotber via Delhi terugvliegen naar Nederand!!

Kortom er staat een heel avontuur voor de deur waarvan de eerste stappen gezet zijn. We zullen nu alle voorbereidingen al gaan doen zoals het aanvragen van de vele visums, inentingen ect. We hebben er beide ontzetten veel zinin en hopen jullie daar waar mogelijk is( want tja midden inde woestijn zullen we geen internet hebben) zoveel mogelijk mee te geven tijdens onze reis als deze van start gaat!!